Asiakaspalvelu Helpissä: ystävällisyys ja ammattimainen käytös

Asiakas kertoo olevansa tyytymätön työsi tulokseen. Miten toimit?

Oikein! Väärin!

Oikea tapa toimia on pysyä itse asiallisena ja pyrkiä selvittämään asiaa asiakkaan kanssa. Palaute voi joskus tuntua henkilökohtaiselta ja kurjalta, mutta sinulla on aina mahdollisuus kehittyä Helppi-keikkatyöntekijänä entistä paremmaksi. Asiakkaan palautteen huomiotta jättäminen taas voi johtaa siihen, että asiakas ei enää halua tilata sinua työkeikalle eikä suosittele sinua muille. Jos sinusta tuntuu, että tarvitse tilanteen ratkaisuun apua, olethan yhteydessä omaan 4H-yhdistykseen!

Olet saanut työkeikan työt valmiiksi. Asiakas tarjoutuu maksamaan sinulle heti 20 euroa käteisellä keikastasi. Miten toimit?

Oikein! Väärin!

Oikea tapa toimia on kieltäytyä suorasta maksusta ja selittää asiakkaalle ystävällisesti, miksi kieltäydyit. Käteisen vastaanottaminen on väärin, koska palkanmaksusta vastaa oma 4H-yhdistyksesi, joka hoitaa samalla myös lakisääteiset velvoitteet, kuten verot ja vakuutukset.

Asiakaspalvelu Helpissä: ystävällisyys ja ammattimainen käytös
Tarkista vielä kysymysten oikeat vastaukset ja perustelut.
Jes, nyt olet vastannut kaikkiin asiakaspalvelua koskeviin kysymyksiin. Opit varmasti jotain uutta!