Oman keikkatyön markkinointi

helppi Työelämä
Mainoskuva ikkunanpesuvälineitä pitävästä nuoresta sekä mainosteksti: Mistähän löytäisi jonkun pesemään ikkunat?

Kuten edellisessä tehtävässä opit, hyvä asiakaspalvelu on avainasemassa myös oman työn markkinoinnissa: tyytyväinen asiakas on paras käyntikorttisi. Helppi-keikkatyöntekijänä saat markkinoida omaa työtäsi niin paljon kuin haluat!

Miksi kannattaa markkinoida omaa Helppi-keikkatyötä? 

  • Saat enemmän Helppi-keikkoja​. 
  • Mahdolliset asiakkaat eivät ole välttämättä edes kuulleet Helppi-palvelusta​. 
  • Henkilökohtaisuus ja aitous puhuttelee asiakasta​. Siksi juuri sinun oma mainoksesi voi iskeä asiakkaaseen paremmin kuin 4H-yhdistyksen yleinen Helppi-mainos.
  • Opit markkinointia – upea maininta esimerkiksi CV:ssä! 

Markkinointia on monenlaista 

Kenelle?Missä?Miten?
Sukulaiset​
Naapurit​
Perhetutut​
Ystävien vanhemmat​
Aikuiset harrastuksissa ja koulussa

Keksitkö lisää?
Kasvotusten harrastuksissa, kotikadulla, sukulaisilla vieraillessa
Ilmoitustaulut (oma taloyhtiö, kirjasto, ruokakauppa, koirapuisto)​
Sosiaalinen media (esim. paikallinen Facebook-ryhmä)​
Keksitkö lisää?
Suullinen mainos (tsekkaa alla ”hissipuhe”)​
Fyysinen mainos​ (tulostettu mainos tai flyeri)
Digitaalinen mainos​ (kuva tai video)
Keksitkö lisää?

Tiesitkö? Hissipuhe on lyhyt esittely itsestäsi ja tarjoamastasi työstä. Hissipuhe kannattaa opetella, jotta voit kertoa sen nopeasti yllättävässäkin tilanteessa mahdolliselle asiakkaalle. Esimerkki hissipuheesta:

”Moi! Mun nimi on Helmi Helppiläinen ja teen 4H:lla Helppi-keikkatöinä lemmikkienhoitoa ja siivousta. Jos tarvitset apua, lataa Helppi-sovellus, ja voit tilata mut suoraan sen kautta. Teen hommat joustavasti ja huolella, jotta asiakkaat ovat aina tyytyväisiä!” 

Pohdi
Keksi kolme ihmistä, paikkaa tai tilannetta, joissa voisit ensi viikolla markkinoida omaa työtäsi.

Edellinen tehtävä

Helppi-keikkatyöntekijä asiakaspalvelijana

Seuraava tehtävä

Tehdään oma Helppi-profiili