Kuten edellisessä tehtävässä opit, hyvä asiakaspalvelu on avainasemassa myös oman työn markkinoinnissa: tyytyväinen asiakas on paras käyntikorttisi. Helppi-keikkatyöntekijänä saat markkinoida omaa työtäsi niin paljon kuin haluat!
Miksi kannattaa markkinoida omaa Helppi-keikkatyötä?
- Saat enemmän Helppi-keikkoja.
- Mahdolliset asiakkaat eivät ole välttämättä edes kuulleet Helppi-palvelusta.
- Henkilökohtaisuus ja aitous puhuttelee asiakasta. Siksi juuri sinun oma mainoksesi voi iskeä asiakkaaseen paremmin kuin 4H-yhdistyksen yleinen Helppi-mainos.
- Opit markkinointia – upea maininta esimerkiksi CV:ssä!
Markkinointia on monenlaista
Kenelle? | Missä? | Miten? |
---|---|---|
Sukulaiset Naapurit Perhetutut Ystävien vanhemmat Aikuiset harrastuksissa ja koulussa Keksitkö lisää? | Kasvotusten harrastuksissa, kotikadulla, sukulaisilla vieraillessa Ilmoitustaulut (oma taloyhtiö, kirjasto, ruokakauppa, koirapuisto) Sosiaalinen media (esim. paikallinen Facebook-ryhmä) Keksitkö lisää? | Suullinen mainos (tsekkaa alla ”hissipuhe”) Fyysinen mainos (tulostettu mainos tai flyeri) Digitaalinen mainos (kuva tai video) Keksitkö lisää? |
Tiesitkö? Hissipuhe on lyhyt esittely itsestäsi ja tarjoamastasi työstä. Hissipuhe kannattaa opetella, jotta voit kertoa sen nopeasti yllättävässäkin tilanteessa mahdolliselle asiakkaalle. Esimerkki hissipuheesta:
”Moi! Mun nimi on Helmi Helppiläinen ja teen 4H:lla Helppi-keikkatöinä lemmikkienhoitoa ja siivousta. Jos tarvitset apua, lataa Helppi-sovellus, ja voit tilata mut suoraan sen kautta. Teen hommat joustavasti ja huolella, jotta asiakkaat ovat aina tyytyväisiä!”
Pohdi
Keksi kolme ihmistä, paikkaa tai tilannetta, joissa voisit ensi viikolla markkinoida omaa työtäsi.