Olet menossa työkeikalle klo 18. Ulkona on kova lumimyräkkä ja bussivuoro, jolla olit menossa, on peruttu. Miten toimit?
Oikein!
Väärin!
Ilmoita asiakkaalle heti, että olet myöhässä ja kerro, mihin aikaan olet paikalla. Tämä osoittaa vastuullisuutta ja kunnioitusta asiakkaan aikatauluja kohtaan. Vaikka myöhästyminen ei olisikaan ollut sinun oma vikasi, muista pahoitella asiaa asiakkaalle Helpin chatissa ja kasvotusten, jos tapaat asiakkaan.
Asiakas on arvioinut, että työn suorittamiseen menee kaksi tuntia. Huomaat kesken työn, että et ehdi tehdä sitä valmiiksi kahdessa tunnissa. Miten toimit?
Oikein!
Väärin!
Pyri pysymään annetussa aikataulussa, eli tarkkaile kelloa töitä tehdessäsi. Joskus työt kestävät pidempään, kuin asiakas oli arvioinut. Näissä tilanteissa sinun tulee ilmoittaa asiasta asiakkaalle joko kasvotusten, soittamalla tai Helpin chatissa. Jotta asiakasta laskutetaan oikein ja sinulle maksetaan oikea palkka, täytyy sinun muistaa ilmoittaa toteutunut työntekoaika aina Helpin chatissa keikan jälkeen.
Asiakaspalvelu Helpissä: aikataulut ja ohjeiden noudattaminen
Tarkista vielä kysymysten oikeat vastaukset ja perustelut. Siirry sitten seuraavan osion kysymyksiin.