Hoida asiakassuhteita

4H-yritys
4H-yrittäjä esittelee tuotteitaan asiakkaalle.

Panosta asiakaskokemukseen

Hyvä asiakaspalvelu on usein syy, miksi asiakas palaa yrityksesi pariin uudestaankin.  

Onnistunut asiakaskokemus lähtee siitä, että asiakas saa helposti selville, miten kaupasta sovitaan ja miten yrittäjään saa yhteyden.

Kun yhteydenotto tulee, yrittäjä ei jätä asiakasta odottelemaan vaan vastaa nopeasti ja huolehtii, että asiakas tietää, mitä seuraavaksi tapahtuu.

Viesti selkeästi

Mieti, mikä on sinulle ja yrityksellesi luontaisin tapa viestiä asiakkaalle. Jos markkinoit tuotteitasi somessa, viestittely voidaan hyvin hoitaa sovelluksen yksityisviestien välityksellä. Viesteissä saa näkyä oma persoonasi, mutta olethan aina kohtelias.

Asioinnin sujuvuus on tärkeää, joten pidäthän prosessin selkeänä asiakkaalle. Erityisesti maksuvaiheessa on hyvä olla tarkkana, jotta asiakkaalle jää luottavainen olo. 

Pöydällä on kudottuja maskotteja.

Muista myös jälkiviestintä

Yrittäjä ojentaa kaksi viiden euron seteliä.

Kun asiakkaan odotukset ylittää, hän on tyytyväisempi ja ostaa todennäköisesti myös uudelleen. Yksi tapa tähän voi olla jälkiviestintä.

Kun tuote on asiakkaalla tai olet laskuttanut keikan, voit kysyä palautetta. Muistathan kiittää ja tarvittaessa pahoitella, jos asiakas ei ollut täysin tyytyväinen. Kriittisenkin palautteen antanut henkilö voi palata asiakkaaksesi, jos hän kokee tulleensa kuulluksi.  

Asiakkaalle voi myös luvata jotain pientä ekstraa seuraavalle kerralle tai tarjota alennuksen, jos hän suosittelee palveluasi myös ystävälleen. 

Edellinen tehtävä

Brändin luominen

Seuraava tehtävä

Saa matkia!