Markkinoinnilla näkyvyyttä 4H-yrityksellesi
Oletko perustanut oman 4H-yrityksen? Mahtavaa! Seuraava askel on kertoa siitä muille ja hankkia asiakkaita. Näillä ohjeilla pääset alkuun 4H-yrityksesi markkinoinnissa!
![4H siivousyrittäjä pitää kädessään pesuainepulloa.](https://4h-akatemia.fi/wp-content/uploads/sites/2/2024/01/4H_95v_Yrittajat_0018-1.jpg)
![Henkilö ompelemassa harjaa keppihevoselle.](https://4h-akatemia.fi/wp-content/uploads/sites/2/2023/12/4Hyritys_Heininen-5230922.jpg)
Kohderyhmän tunnistaminen
Mikä on tuotteesi? Markkinoinnin suunnittelu kannattaa aloittaa ilmiselvältä tuntuvasta asiasta, eli siitä mitä myyt. Tunnista seuraavaksi kohdeyleisösi, eli ne ihmiset, joita myymäsi asia voisi kiinnostaa.
4H-yritys![Kaksi nuorta poseeraa kännykän etukameraan katsoen.](https://4h-akatemia.fi/wp-content/uploads/sites/2/2023/12/nuori-digitaalisuus_Emmi-Virtanen-1.jpg)
Markkinointikanavan valitseminen
Valitse yksi tai pari itsellesi sopivinta markkinointikanavaa ja panosta niihin. Tälle sivulle on koottu eri markkinointikanavia ja niiden hyötyjä.
4H-yritys![Kahdella yrittäjällä on päällään yrityksensä logopaidat ja kädessään linnunpönttö.](https://4h-akatemia.fi/wp-content/uploads/sites/2/2024/01/4H-yritys-Pispala-Works-1_kuva-Tiina-Rinne-2.jpg)
Brändin luominen
Brändin avulla erotut muista yrittäjistä, jotka tarjoavat samanlaisia tuotteita tai palvelua.
4H-yritys![4H-yrittäjä esittelee tuotteitaan asiakkaalle.](https://4h-akatemia.fi/wp-content/uploads/sites/2/2024/01/4H_95v_Tapahtuma_0025.jpg)
Hoida asiakassuhteita
Hyvä asiakaspalvelu on usein syy, miksi asiakas palaa yrityksesi pariin uudestaankin.
4H-yritys![Tyttö kirjoittaa vihkoon muistiinpanoja.](https://4h-akatemia.fi/wp-content/uploads/sites/2/2024/01/4H-koulutukset-6_Ilkka-Loikkanen.jpg)
Saa matkia!
Ennen kuin ryhdyt tuumasta toimeen, kannattaa kurkata, mitä muut tekevät. Millaiset sisällöt saavat sinut kiinnostumaan?
4H-yritys