Markkinoinnilla näkyvyyttä 4H-yrityksellesi

Oletko perustanut oman 4H-yrityksen? Mahtavaa! Seuraava askel on kertoa siitä muille ja hankkia asiakkaita. Näillä ohjeilla pääset alkuun 4H-yrityksesi markkinoinnissa!

4H siivousyrittäjä pitää kädessään pesuainepulloa.
Henkilö ompelemassa harjaa keppihevoselle.

Kohderyhmän tunnistaminen

Mikä on tuotteesi? Markkinoinnin suunnittelu kannattaa aloittaa ilmiselvältä tuntuvasta asiasta, eli siitä mitä myyt. Tunnista seuraavaksi kohdeyleisösi, eli ne ihmiset, joita myymäsi asia voisi kiinnostaa.

4H-yritys
Kaksi nuorta poseeraa kännykän etukameraan katsoen.

Markkinointikanavan valitseminen

Valitse yksi tai pari itsellesi sopivinta markkinointikanavaa ja panosta niihin. Tälle sivulle on koottu eri markkinointikanavia ja niiden hyötyjä.

4H-yritys
Kahdella yrittäjällä on päällään yrityksensä logopaidat ja kädessään linnunpönttö.

Brändin luominen

Brändin avulla erotut muista yrittäjistä, jotka tarjoavat samanlaisia tuotteita tai palvelua.

4H-yritys
4H-yrittäjä esittelee tuotteitaan asiakkaalle.

Hoida asiakassuhteita

Hyvä asiakaspalvelu on usein syy, miksi asiakas palaa yrityksesi pariin uudestaankin.

4H-yritys
Tyttö kirjoittaa vihkoon muistiinpanoja.

Saa matkia!

Ennen kuin ryhdyt tuumasta toimeen, kannattaa kurkata, mitä muut tekevät. Millaiset sisällöt saavat sinut kiinnostumaan?

4H-yritys