4H-yrityksen markkinointi

4H-yritys
Leivoksia on pakattu sellofaaniin. Kädet kirjoittavat pienelle paperilapulle tuotteen hintaa.

Oletko keksinyt hyvän palvelun tai tuotteen, jonka ympärille olet perustanut yrityksen? Mahtavaa! Seuraavaksi siitä kannattaa kertoa muillekin, sillä pelkkä tuotteen tai palvelun olemassaolo ei yksinään riitä asiakkaiden hankkimiseksi. Näillä ohjeilla pääset alkuun 4H-yrityksesi markkinoinnissa!

Markkinointi on yksinkertaisuudessaan sitä, että tehdään ihmiset tietoiseksi myymästäsi asiasta. Markkinoinnilla edistetään tuotteiden tai palveluiden myyntiä ja luodaan asiakassuhteita. Sen tavoitteena on saada kohdeyleisö kiinnostumaan, houkutella heitä ostamaan ja myös pitää heidät asiakkaina.  

Markkinoinnilla pyritään myös erottumaan kilpailijoista: miksi asiakkaan kannattaa ostaa juuri sinun tuotteesi? Onko palvelusi sellainen, jota kukaan muu ei tarjoa tai onko se paras vaihtoehto siksi, että se on asiakasta lähimpänä? Jos samankaltaista palvelua tai tuotetta tarjoaa moni yritys, voi olla aika pohtia muista erottuvan brändin rakentamista.  

Kun markkinointiin käyttää alussa aikaa ja lähtee liikkeelle perusasioista, myöhemmin se rullaa jo omalla painollaan.

Nappaa täältä vinkit markkinoinnin aloittamiseen:

Edellinen tehtävä

Sopimus ja tapaamiset yritysohjaajan kanssa

Seuraava tehtävä

Y-tunnus 4H-yrittäjälle